- Turun kaupunki on ottanut käyttöön uuden hankintojen tilausjärjestelmän
- Järjestelmä helpottaa tilauskäytäntöjä ja myös kaupungin laskuttamista
- Turku toivoo, että jatkossa yritykset toimittaisivat vain verkkolaskuja
Turun kaupungin sopimuskumppanit saavat tilaukset uuden järjestelmän kautta 1.6.2021 alkaen. Jatkossa kaupunkia laskutetaan vain neljällä verkkolaskutusosoitteella. Uusi hankintojen tilausjärjestelmä takaa yhtenäisen tilaustavan ja selkeän tilausten ulkoasun niin tavara- kuin palveluhankinnoille. Näin toimien ne ovat myös helpommin laskutettavissa.
Turun kaupunki panostaa entisestään yhteistyöhön yrittäjien kanssa: markkinavuoropuheluissa, kilpailutuksissa, hankinnoissa sekä sopimusten valvonnassa haetaan tukea kaupungin palvelukokonaisuuksien jatkuvaan kehittämiseen. Hankinnoilta odotetaan vaikuttavuutta, laadukkuutta ja ympäristöystävällisyyttä.
Turun kaupunki toivoo, että jatkossa yritykset toimittaisivat jatkossa vain verkkolaskuja uusien ohjeiden mukaisesti. Näin toimimalla kaupunki saa käsiteltyä ja maksettua laskut sujuvasti eräpäivään mennessä.
Kaupungin asiakaspalvelu auttaa, mikäli sinulla herää kysymyksiä laskuttamisesta. Tavoitat osto- ja tilauspalvelun yhteyshenkilöt sähköpostitse osoitteella hankinnat@turku.fi tai soittamalla numeroon 02 262 7248 (Ma-To 8.15–15.45, Pe 8.15–15)
Laskutusta koskevat ohjeet löydät Turun kaupungin verkkosivuilta tästä linkistä.