Tapani Myllystä Turku Science Park Oy:n uusi markkinointijohtaja

""

Turun seudun kehitysyhtiö Turku Science Park Oy:n markkinointi- ja viestintäjohtajana on maaliskuun alussa aloittanut FM Tapani Mylly. Hän vastaa kehitysyhtiön ohella koko Turun seudun talousaluetta yhdistävän Turku Business Region -kattobrändin markkinoinnista ja viestinnästä niin kansallisissa kuin kansainvälisissä yhteyksissä.

Turku Science Park Oy:n markkinointijohtajana 1.3. aloittanut FM Tapani Mylly vastaa seudullisen kehitysyhtiön markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuudesta. Yhtiön omien toimintojen ja palvelujen rinnalla hänen vastuualueeseensa kuuluu keskeisenä osana Turun seutukunnan eli Turku Business Regionin markkinointi yrityksille, osaajille ja muille elinkeinoelämän toimijoille muualla Suomessa ja maailmalla.

""
Turku Science Park Oy:n sekä seudun yhteisen Turku Business Region -markkinointinimen viestinnästä ja markkinoinnista vastaa Tapani Mylly.

Mylly siirtyi tehtävään Meyer Turku Oy:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajan paikalta. Uusi työ avaa hänelle näkymää MaritimeTurku -klusterin ohella myös muihin Turun seudun osaamisalueisiin.

– Odotan erityisesti sitä, että pääsen näkemään seutukuntamme kärkialojen kehityshankkeita ja antamaan oman panokseni niiden tekemiseen. Vaikka esimerkiksi meriteollisuudella ja lääketeollisuudella ei ensinäkemältä tuntuisi olevan paljonkaan yhteistä, avautuu yhteisiä tekijöitä nopeastikin. Tällä viikolla vietettävä TechTurku Week on siitä hyvä esimerkki, sillä uudet teknologiat rikkovat toimialarajoja ja synnyttävät kokonaan uudenlaisia näkymiä ja liiketoimintamahdollisuuksia.

Turku Science Park Oy:n toimitusjohtaja Tom Palenius pitää kehitysyhtiölle arvokkaana Myllyn vankan markkinointiviestintäkokemuksen lisäksi hänen Meyerilla kerryttämäänsä asiantuntemusta vastuullisen, kestävään kehitykseen tähtäävän liiketoiminnan kehittämisestä.

– Hiilineutraalius ja ilmastonmuutosta hidastavat innovaatiot sekä kestävän kehityksen mukainen liiketoiminta ovat tärkeä kilpailutekijä niin yritysten kuin alueiden näkökulmasta. Siksi myös niistä viestiminen on meille Turun seudulla tärkeää. CleanTurku -kärkiosaaminen linkittyy uusien teknologioiden tavoin kaikkiin elinkeinoelämän osa-alueisiin, Palenius muistuttaa.